Klachtenreglement
Stappen
Bij Woonzorg Zieuwent willen we met onze locatie, zorg en activiteiten zoveel mogelijk aansluiten bij jouw wensen. Hier zetten wij ons voor in. Toch kan het gebeuren dat er misverstanden ontstaan of dat je ontevreden bent. Dan kunnen onderstaande stappen doorlopen worden.
Stap 1
De snelste manier om dat kenbaar te maken is door als bewoner en/of vertegenwoordiger in gesprek te gaan met onze medewerkers/vrijwilligers zodat jullie samen kunnen zoeken naar een oplossing. We willen geen signalen missen en vinden het fijn als je met ons meedenkt. Daardoor kunnen we onze kwaliteit verder verbeteren.
Daarnaast kun je je ervaringen delen via Zorgkaart Nederland.
Stap 2
Mogelijk leidt stap 1 niet tot de gewenste oplossing. Als bewoner en/of vertegenwoordiger kun je dan contact opnemen met de bestuurder van Woonzorg Zieuwent. Zij zal bekijken of de klacht opgelost kan worden.
Binnen 6 weken ontvang je reactie van de bestuurder van Woonzorg Zieuwent.
Stap 3
Leidt dat ook niet tot een oplossing of wil je je ervaring bespreken met iemand die niet direct betrokken is?
Woonzorg Zieuwent is aangesloten bij de Verenging SPOT. De Vereniging SPOT is aangesloten bij een erkend Geschilleninstantie, wat betekent dat Woonzorg Zieuwent aangesloten is bij de klachtenregeling Wkkgz van SPOT.
De klachtenfunctionaris van SPOT behandelt de klacht onafhankelijk en eerlijk.
Meer informatie kunt u terugvinden op https://www.verenigingspot.nl/klachten/
Stap 4
Als het niet lukt om met behulp van de Klachtenfunctionaris van SPOT tot een oplossing te komen van uw klacht, dan kunt u een formele klacht indienen bij Zorggeschil. Dit is een erkend geschillencommissie voor Zorg en Welzijn.
Meer informatie kunt u terugvinden op www.zorggeschil.nl